bibblans glömda tankar

Går nerför gatan ända bort till biblioteket och går in.  Hur kan biblioteket vara så underbart? Vara som en plats alla glömt bort? Går runt och drar pekfingret på 100 tals ljuvliga böcker. Tar fram en, texten löd; att vara eller inte vara det är frågan. Helt klart Shakespeares ord. Önskar jag kunde uppfinna en tidmaskin och åka tillbaka till Shakespeares tid, romantikens och de dramatiska ordens tid.  Hitta mig en gentleman som gör allt för mig. Åka tillbaka med honom som en sovunir. Se allas blickar som undrar.  Men vad kommer jag känna? Utanför för att jag har en som ingen annan har eller speciell? Det är frågan Shakespeare, det är frågan. Precis som i Melissa Horns låt -jag kan inte skilja på.                                                                                                                                            Jag kan inte skilja på om jag vill vinna dig
jag kan inte skilja på om jag vill va med dig 
jag kan inte skilja på om jag vill bli av med dig 
jag kan inte skilja på om jag vill skada dig

Tänka… tänka… tänka… det får biblioteket mig att göra.  Slår upp böcker efter böcker och börja fantisera om allt som finns på vår jord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0