tankar en natt

Här sitter jag i sängen och kan inte sova.
Då tänker jag på allt från himmel och jord.
Jag tänker på mina drömmar.
Jag vill bli en stridspilot, varje gång jag hör farfar berätta om hans gammla dar får jag rysningar i hela kroppen och vill få uppleva det själv. Top Gun, det känns så rätt, men det är väl bara en dröm, men jag tänker då inte släppa den.
Kosmos. där ute där det inte finns luft. där skulle jag vilja bo, tänk er en liten stuga på månen. Inga beskymmer, inga sömnlösa nätter på gurnd av grannens bas, ingen stress, inget bråk, ingen att oroa sig för. Bara jag och månen. Men det blir nog lite ensamt, så den drömmen släpper jag.
Kärleken. Jag drömmer om kärleken. Att bli bortblåst av kärleken. Hitta andra delen av mitt hjärta. Jag gillar nalle puhs svar när nasseundrade varför vi bara hade ett hjärta, när vi har två ögon, två öron och två ben. Nalle puh svarade att de andra hjärtat är säkert bortskänkt till någon annan, våran uppgift är att hitta det andra hjärtat så det blir två. Nu är det min tur att hitta mitt andra hjärta.
DRÖM ORD JUST NU. glitter,skavt rött, fläskfile och kycklingfile, rött lockingt hår och röda läppar.
02.32- Jag drömmer om att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0